Thursday 12 April 2012

Speak LAHHHHHHH!!

Assalamualaikum semua...

Hari ni aku nk bagi random talk and awal2 mintak maaf bagi sesiapa yg terasa k..hee :)
org selalu ckp kau ni siapa??Muka da la tak seberapa and hajat besar plak tu??..well ni la hakikat yg berlaku sekarang(kalau korg nk tau la)..aku ni bukan ape just dalam masa 5 tahun aku da bnyk merantau ke tempat org and pepatah pn ade kate "Banyak Udang Banyak Garam, Banyak Orang Banyak Ragam"..lately fenomena yg berlaku ramai manusia yg x berapa nk popular and etc diketepikan..ape lah masalah korg nk bergaul ngan org cm tu eak??pelik2 je..kalau korg kat tempat diorg ape kau rase??ni opinion aku tau..


Aku ni x la baik sangat tp boleh la..tp dlm hal pilih kwn ni aku x pilih rupa or else..org ade kate lagi "Berkawan Biar Beribu, Berkasih Biar Satu" and news flash quotes from Hanim Khaleeda a.k.a my best friends "Musuh Biar Satu, Kawan Biar Beribu"..urmm betul ke tu Hanim??xpernah plak aku dnga haha..aku rase la kn..kite hidup kat dunia ni kalau boleh kite elakkan dari ade musuh..kite dgn cara kita and diorg dgn cara diorg..org xtau ape kite buat lagipun pendeta Islam pernah berkata "Satu Kebaikan Kita Buat, Sepuluh Keburukkan Yang Datang" and that's a fact k..biarlah ape orang nk kate kat kite asalkan kite tau ape yg kite buat..before my grandfather MOHD NOR BIN JION meninggal dunia and he's one of my inspiraition pernah berkata "Dalam Sesuatu Yang Kita Buat, Buat la Dengan Ikhlas Dicampur Dengan Niat" dan "Kalau Tangan Kanan Memberi, Tangan Kiri Tidak Tahu"..kalau nk tau my grandfather ni pandai berkias and harap korg faham la kiasan dia tu..
Al-Fatihah untuk my atok....

Last but not least...just be yourself and believe in yourself  insyaAllah nothing can stop you..jadilah org yg berwawasan and berpendirian..and all the best in the future :)


No comments:

Post a Comment